onsdag den 11. september 2013

Minestronesuppe





En rigtig god måde at få en mættende suppe samt et tømt køleskab er ved at lave en god omgang minestronesuppe. Det er tilmed hyggeligt når vejret er koldt, efterårsagtigt og regnen siler ned udenfor.
Jeg var dog pænt sulten og skulle skynde mig at blive færdig med maden til kl.20, hvor "Den store bagdyst" tonede frem på skærmen.. Jeg hepper nemlig på River, som er min tidligere chefs lillebror..

Ingredienser:

1 stort finthakket løg
2 fed pressede hvidløg
1 stor porre skåret i ringe
2 gulerødder i små tern
2-3 stilke bladselleri i små skiver
1 ds. hakkede, flåede tomater
1 liter fond/bouillon (høns el. grøntsag)
En håndfuld suppehorn - eller evt. en rest pasta af anden slags'
* Jeg havde også lige et par finthakkede champignoner der røg i, men brug ellers hvad der gemmer sig i køleskabet! Peberfrugter, squash og div. rodfrugter gør sig godt i suppen!
+ jeg stegte lidt bacon på en pande og skar i strimler til at drysse på suppen.

Krydderier:
Salt
Peber
Oregano
Basilikum
Sukker

Fremgangsmåde:
Løg, hvidløg og porrer svitses i lidt olie i en stor gryde. Fond/bouillon kommes på og alle ingredienser BORTSET fra pastaen kommes i og koges i ca. 10 min. Kom pastaen i til sidst og kog den mør (hvis det er en rest, skal den bare varmes igennem).

Jeg ristede et par skiver ciabattabrød og rev noget parmesan ud over og gav det en tur med gasbrænderen. Hvis man ikke er gadgetnørd smider man bare brødene ind under grillen i ovnen til osten er smeltet og gylden!

Ja.. Når man har lidt travlt og alligevel
har sådan en fætter her... 

...Så kan man ligeså godt gøre det på den
hurtige måde!

Aftensmaden to-go- til sofaen

Suppen med et drys bacon

Og ostebrødene fik et lille drys basilikum fra vindueskarmen

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar