søndag den 16. juni 2013

Detox-vand - eller bare vand med smag?

At drikke vand er en god kilde til at holde kroppen sund og velfungerende. Da jeg var ansat som guide i det store varme udland var mit væskeindtag temmelig højt, hvilket det til tider stadig kan være. Jeg sørger dog for at holde mig på de anbefalede 1½-2 liter om dagen. Læs evt. mere lige her.

For at rense lidt ud og styrke immunforsvaret mod en snigende forkølelse har jeg smidt et par skiver citron og en håndfuld mynteblade i en kande vand, som jeg har stående i køleskabet, så der altid er iskoldt vand. 
Mynten er med til at sørge for en god fordøjelse og er samtidig en sød smagsgiver. 
Citronen er med til at rense + giver en god kilde til c-vitamin samt en syrlig frisk smag. 



Det er i de seneste par år blevet utrolig populært med vitamindrikke og vand med smag, men hvorfor dog bruge penge på at købe en flaske, når du let kan lave en læskende portion selv? 

Brug hvad du nu end har: 
-Agurk (siges at hjælpe mod betændelse i kroppen + have gode antioxidanter) 
-Ingefær i skiver (beroliger maven og hjælper med fordøjelsen)
-Hindbær
-Jordbær
-Blåbær
....osv.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar