tirsdag den 19. marts 2013

Frugtlæder

Det færdige resultat: Ganske tyndt! 
Da jeg stod med en rest æblegrød jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle gøre med, dukkede Camilla Plum op i erindringerne. I et af hendes programmer lavede hun frugtlæder af alskens lækre sager. Dette gav jeg mig i kast med her til aften - og endda med vellykket resultat!

Opskrift på en nem æblegrød kan du finde her
Og ellers er der flere tips og gode råd hos Fru Plum her

 Tricket er at lave et tyndt lag samt at TØRRE det i ovnen og IKKE BAGE det.. Ca. 50 ̊ - 75 ̊ i flere timer er vejen frem. Da jeg havde en lille portion og lavede et meget fladt lag, tog det ikke mere end 2 timer, da der heller ikke var meget vand i grøden. Når det er færdigt vil det stadig klistre lidt, så jeg valgte at klippe det i strimler og rullede dem sammen til små rør. Disse skal nu nydes til aftenskaffen.





Tip:
Du kan lave læderet med alt; tomater og andre "våde" grøntsager, frugter og bær, så længe du sørger for at koge din masse godt ud, så det meste af vandet fordamper og du ender med at have et godt koncentreret indhold i gryden.



Færdigtørret æble-læder
Klippet i strimler og rullet til små 'cigarer'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar