fredag den 22. marts 2013

Hama-perler

Jeg ELSKER at sidde og hygge med perler! Og jeg har fundet nogle sjove bud på hvordan DU kan bruge de gamle perler der er gemt på loftet i dit barndomshjem ;)


Skåle/fyrfadsstager: 

1) Smør en ovnfast form med olie. (Jeg har her valgt at en ramekin beregnet til crème brulée.)
2) Start med at lægge et ganske tæt lag i bunden
3) Byg siderne op ganske forsigtigt
4) Sæt i ovnen på 200 ̊ og HOLD ØJE! Det går hurtigt!
5) Lad perleskålen køle af i formen og vask den med vand og sæbe så olien går af. 
6) Klar til brug!

Ps.: Det er ikke super sundt at smelte plastic, så sørg for at lufte godt ud i mens - også gerne når perlerne skal køle. Hold også gerne børnene lidt på afstand..

2) Læg et lag perler i bunden
3) Fortsæt op ad siderne


4) Efter en hurtig tur i ovnen
6) Det færdige resultat! 




Pimpede hørebøffer:

1) Klip perlerne op med en saks



 En anden ting jeg har lavet for nylig; Farverige og personlige hovedtelefoner! Så undgår du også at de bliver til en stor knude i lommen!
3) Pimpede hørebøffer!



2) Smut perlerne på ledning ved hjælp af saksen


Armbånd:

En anden hurtig ting man kan lave med smeltede perler er armbånd. Placer en masse perler på en bagepapirbeklædt bradepande med hullerne "opad". Giv dem et par minutter ved 200 ̊ til de er smeltet ned. Sørg for at de ikke smelter for meget, da der skal være plads til at trække en evt. tyk elastik igennem.

Før/efter


Så er der en ordentlig portion klar! 
Der findes et HAV af muligheder når man har perler - Google er din ven!
Jeg er sikker på at flere af jer har andre gode ideer, som I selvfølgelig er velkomne til at dele ;)
Men vigtigst af alt er bare at kaste sig ud i det og lege barn igen!  

2 kommentarer:

  1. JEG ØNSKER mig de lysestager <3

    SvarSlet
  2. Du kunne også bare lave dem selv ;) Så er du blevet mester i det når Ollie engang bliver så stor! :D Hihihiii!

    SvarSlet