onsdag den 8. maj 2013

Eftermiddagsfrugtboost (og ja! Det ER et ord!)

For at udnytte nogle tarvelig rester af lidt ananas og nogle halvrynkede appelsiner fik jeg lavet mig en lille smoothie som eftermiddagssnack. Du kan bruge lige hvad du lyster, men (over)modne frugter er gode at anvende da det giver en god, sød smag. Da jeg pressede lidt juice af to syrlige appelsiner og en rød grape tilsatte jeg halvanden teske (hjemmelavet) vanillesukker for at gøre drikken lidt sødere og med en lækker eftersmag af vanille. Hvordan du laver hjemmelavet vanillesukker kan du se lige her.

Ingredienser: 
* Et par skiver ananas
* En god håndfuld frosne jordbær
* Saft/juice fra div. citrusfrugter
* Vanillesukker
* Finthakket citronmelisse

 

Start med at blende saften i lidt ad gangen og smag til undervejs om der mangler sødme/syre.
Jeg foretrækker at lave smoothier forholdsvis tynde i konsistensen, så det rent faktisk KAN drikkes gennem det dertil hørende sugerør....




Og lige til sidst: Det der med at vaske op: Kom vand og lidt sæbe i blenderen, og giv den en omgang: Vupti! Så skal du ikke skrubbe nær så hårdt ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar