torsdag den 16. maj 2013

Yndlingscookies

Jeg har bagt disse cookies i laaaang tid.. De er ALTID et hit! Og de er såre simple og hurtige at lave. Jeg laver altid min. dobbeltportion - så er der også lidt til naboerne ;)

Opskrift:
150g. grovhakket chokolade
150g. sukker (kan med fordel være brun farin eller en blanding)
150g. blødt smør
100g. havregryn
100g. mel
1 æg
1 tsk. bagepulver
1 tsk. salt
evt. 2 spsk. vanillesukker (gerne hjemmelavet)
evt. ca. 50g. hasselnødder

Sørg for at alle ingredienser + remedier bliver stillet frem - især så æg og smør har samme temperatur.



Brug en takket kniv når du hakker chokoladen - det giver et bedre "greb"

Start med at piske æg, sukker og smør sammen - jeg bruger håndmixeren

Blandingen skal bare hurtigt bikses sammen - må endelig ikke blive for flydende!

De tørre ingredienser blandes i 

Chokoladen tilsættes (og evt. nødder)

Lav valnøddestore kugler og tryk dem flade

Bag i ca. 10 min. ved 200 grader varmluft - til de er gyldne i kanten
Køl af på en rist


VELBEKOMME! :D 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar