fredag den 24. maj 2013

Hjemmelavede brødcroutoner

 

Min kære moder havde sendt en rest af noget ciabatta, hun havde bagt, med mig hjem fra sommerhuset, og i stedet for at skære det i skiver og fyse det ned, så lavede jeg en ordentlig omgang brødcroutoner.

Skær brødet i ønskede størrelse tern, og kom olie på en pande, og smid brødternene heri. Jeg lavede to slags:
   
En portion med et drys all-round krydderi og en portion med hvidløg og tørret basilikum.

Hvidløget var i form at hvidløgspulver, som jeg ristede af i olien sammen med basilikummen inden jeg kom brødet i. Sørg for at der er nok olie, så de gode tern bliver ekstra sprøde.

Når de er kølet af kan herlighederne opbevares i en lufttæt dåse/pose.



At lave sine egne brødcroutoner synes
måske som værende spild af tid, når
nu man kan købe dem? Men jeg kan
godt lide, at jeg kan få nogle større stykker, som jeg ved hvad indeholder!












Her ses det færdige resultat:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar