tirsdag den 7. maj 2013

Iskaffe

Så skal jeg da ellers lige love for at sommeren pludselig kom!
Det betyder også at det er sæson for iskaffe! Jeg kan godt lide smagen af kaffe, men at drikke det varmt/skoldhedt? Det tror jeg aldrig, at jeg lærer.. Iskaffe derimod: Det er en HELT anden sag!

Her kommer fremgangsmåden:

Lufttæt beholder, stempelkande og stempelkaffe

Jeg valgte en pose bønner med kyndig hjælp fra
kaffe/the-ekspedienten i Salling

Fyld godt med kaffe i, så det bliver en stærk kaffe

Fyld vand på og følg anvisningen for
trækketid på kaffeposen. Tryk derefter stemplet ned


Hæld kaffen i beholderen og lad den køle af .
Sættes derefter i køleskabet hvor den sagtens kan
holde en uges tid. 

Nå kaffen er kold hældes mælk i efter smag..





Du kan evt. tilsætte en sirup for en rundere/anderledes smag.
Disse er købt i Salling og hos Baresso
Smid et par isterninger i: Evt. frys mælk i isterningeposer, da det dermed
ikke bliver alt for vandet når de smelter.
Tadaaaaa! Lige til at tage med ud i sommervarmen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar