søndag den 12. maj 2013

Fasan på menuen

Jeg er så heldig at have en veninde der af og til kommer med fine indslag til mit køkken i form af køkkengrej, kogebøger og endda råvarer.. Der har i et stykke til ligget en pose fasan-halløj i fryseren, som endelig blev indtaget sammen med min lillebror..

Fasankødet smagte dejligt - faktisk smagte det mere af vildt end af fjerkræ..
Her følger en lille oversigt over hvordan det blev til:



Først brunede jeg bacon- og fasanstykkerne af i smør/olie








Så røg herlighederne i et ildfast fad med gulerødder, løg og hvidløg.



 
Jeg smed også lidt frisk oregano og et par kviste timian ved samt dryssede lidt salt og peber på.








Derefter blev panden kogt af med lidt madlavningsfløde, som blev hældt i fadet. Fadet blev pakket ind i stanniol og sat i ovnen på 200 grader i ca. 20 min.

Efter de ca. 20 minutter tog jeg fadet ud og siede væsken fra. Den gode stegesky fik en bouillonterning, vand og madlavningsfløde samt salt, peber og kulør. Den blev jævnet med lidt meljævning og fik slutteligt en klat ribsgele. Hurtig og NEM brun sovs!













Da vi gik all in på mormor-mad var tilbehøret kogte kartofler, gulerødder og blomkål.




Lillebror og jeg blev godt mætte af det velsmagende måltid! 

Dog var der lige et bette hagl jeg ikke havde fundet, som skabte lidt ravage i tandsættet.. Avs!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar